بهترین نکاتی که می توانید برای بازاریابی از آن استفاده کنید | سری سوم
نوشته شده توسط : worldmarketing

نکاتی از بازاریابان بنیادی
اکنون که برخی از مهمترین بازاریابهای امروز را بررسی کردیم ، بیایید به برخی از شخصیتهای تاریخی بپردازیم که در چگونگی تکامل بازاریابی تأثیرگذار بودند - حتی اگر از نظر فنی بازاریاب نبودند ، خودشان.

8. ویروسی بودن مهار.
کنراد گسنر در دهه 1500 یک پزشک و طبیعت شناس سوئیسی بود. در آوریل سال 1559 ، گسنر برای اولین بار لاله ای دید و شیفته آن شد. او این گل را ترسیم کرد و تصویر آن را به صورت بلوک چوبی درآورد تا چاپ و منتشر شود - اولین تصویر اروپایی از لاله.

معرفی لاله باعث ایجاد اشتیاق و تقاضای گسترده در سراسر قاره اروپا شد. تا سال 1610 ، یک پیاز گل لاله به عنوان جهیزیه قابل قبول بود و بسیاری خانه ها و مشاغل خود را برای خرید لامپ و فروش مجدد آنها با قیمت های بالاتر (میلیون ها دلار در بازار امروز) رهن دادند.

آنچه اکنون به عنوان شیدایی لاله ها شناخته می شود ، نتیجه کنراد گسنر ، مبتکر بازاریابی ویروسی است. برای ویروسی شدن چیزی ، این محصول باید به سرعت از طریق دهان به دهان منتقل شود و در مدت زمان کوتاهی تقاضای زیادی ایجاد کند. گسنر با توزیع تصاویر و توصیف های زیبا از لاله ، ارزش بازار و تقاضای انفجاری را برای آن ایجاد کرد.

9. یک تجربه فراموش نشدنی تولید کنید.
در ساعت 8 عصر 30 اکتبر 1938 ، میلیون ها آمریکایی با رادیو CBS هماهنگ شدند. این ایستگاه در حال پخش برخی از خوانندگان ناشناخته بود که با خبر فوری قطع شد - گروهی از دانشمندان انفجارها را در سطح مریخ مشاهده کرده بودند. چند دقیقه بعد ، موسیقی با اعلام خبر سقوط یک شی بزرگ ، که شبیه کشتی بود ، به مزرعه ای در نیوجرسی قطع شد. چند دقیقه پس از آن ، خبرنگاران در محل گزارش دادند که مریخ های غول پیکر با شاخک و لیزر از کشتی بیرون می آیند و ارتش جمع شده را نابود می کنند. گویندگان رادیو (که واقعاً بازیگر بودند) با ترس و لکنت ، "وحشت" پیش روی خود را توصیف می کردند.

تقریباً یک میلیون شنونده رادیو متقاعد شده بودند که زمین توسط مریخی ها مورد حمله قرار گرفته است و همه چیز را در سر راه خود می کشد. وحشت گسترده در سراسر کشور آغاز شد - مردم با فریاد به خیابان ها دویدند و از پلیس درخواست کمک کردند.

اورسون ولز - با موفقیت بسیار - رمان علمی تخیلی H.G. Wells جنگ جهانیان را به نمایشنامه ای برای رادیو ترجمه کرده بود. وی برای تبلیغ ایستگاه رادیویی خود ، شرکت تئاتر عطارد ، و همچنین کارهای ولز ، محتوایی فوق العاده جذاب ایجاد کرد.

ولز ممکن است به معنای سنتی بازاریاب نباشد ، اما اگر این ایده را در نظر بگیرید که ولز تحقیقات دقیق مخاطبان را انجام داده ، ارتباطات محرک را ارائه می دهد و محتوای گیرنده ای را توزیع می کند که میلیون ها نفر را به اقدام دعوت کرده و آگاهی را برای تولید خود افزایش می دهد ، پس او واقعاً یکی است از بزرگترین بازاریابان در تمام دورانها.

10. خاطرات جادویی بسازید.
این لیست بدون خلاقیت ، اشتیاق و ذکاوت تجاری والت دیزنی کامل نخواهد بود. او دنیای سرگرمی را دگرگون کرد و تجربیات جادویی را برای افراد در هر سنی ایجاد کرد. استراتژی بازاریابی فوق العاده موفق مغول تبدیل به امپراتوری متکی به یک داستان جذاب تجاری بود تا اقشار مختلف مخاطبان را هدف قرار دهد. این محتوا محتوایی ایجاد کرد که طیف وسیعی از اطلاعات جمعیتی را به خود جلب می کرد ، دیزنی لند و دیزنی جهانی را به مقصدهای جادویی تبدیل می کرد و وفاداری مشتری را از طریق روایت های تخیلی یا نوستالژیک حفظ می کرد.

ارتباط گرم و مثبتی با این برند وجود دارد که در تمام تبلیغات ، پیام رسانی و محتوای آن حمایت می شود. دیزنی نشان داده است که درک نام تجاری قوی همراه با پیشنهادات با کیفیت بالا می تواند به موفقیت طولانی مدت و سودآور منجر شود.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: